HomeHome  PortalPortal  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Üdvözöllek!
Köszöntünk Neminra csodálatos világában!

Regisztráció előtt kérlek tekintsd át a Szabályzatunkat és a Keresett karaktereket is!
Ha ezzel megvagy nincs más dolgod, mint regisztrálni, majd megírni az ETörténetedet.
Légy részese te is egy rejtélyes világ izgalmas kalandjainak!

Várunk!
A Staff jó játékot kíván!


Uráldur
pm||profil
Viridiel
Viridiel
pm||profil
Várjuk megkereséseteket, probléma esetén.
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Chat
Latest topics
» Sötét Vastelep
Today at 9:19 pm by Lysardriira Sheeriir

» Szörny, Nyű és az Élet
Today at 7:31 pm by Shuga

» Calipso, a kék elfek központja
Today at 6:36 pm by Uráldur

» Fehér kocsi
Today at 4:14 pm by Alia Caroline Azurre

» Az Életen Túl
Today at 8:49 am by Lashrael Laralytha

» Határmenti falvak-A Béke Követe
Szomb. Dec. 09, 2017 4:18 pm by Viridiel

» Robertünk érkezése
Szomb. Dec. 09, 2017 3:37 pm by Uráldur

» Szinek és árnyalatai
Szomb. Dec. 09, 2017 3:26 pm by Viridiel

» Empire of Fantasy
Pént. Dec. 08, 2017 5:56 pm by Vendég

» A kutya ismét ugat, a karaván meg halad
Pént. Dec. 08, 2017 5:51 pm by Viridiel

» Választás rossz és rosszabb közül.
Hétf. Dec. 04, 2017 12:32 am by Dreyndra

» A szívatás elkezdése
Vas. Dec. 03, 2017 2:26 pm by Viridiel

Statistics
Összesen 101 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Lysardriira Sheeriir

Jelenleg összesen 15515 hozzászólás olvasható. in 483 subjects
Ki van itt?
Jelenleg 8 felhasználó van itt :: 2 regisztrált, 1 rejtett és 5 vendég :: 1 Bot

Alia Caroline Azurre, Dreyndra

A legtöbb felhasználó (18 fő) Csüt. Nov. 30, 2017 6:39 pm-kor volt itt.
Top posters
Uráldur
 
Viridiel
 
Alia Caroline Azurre
 
Isis Do’Odrun
 
Nava Jade Aiglieri
 
Admin
 
Helléna Silvermoon
 
Angel Natalie Moonlight
 
Lashrael Laralytha
 
Fáwen
 

Share | 
 

 Kocka szabály

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
avatar
Uráldur
Hozzászólások száma :

5193
Join date :

2014. Nov. 28.


TémanyitásTárgy: Kocka szabály   Pént. Nov. 27, 2015 12:41 pm

Kocka szabály


Néhány dolog előzetesen:
1, Soha nincs olyan szituáció, amit csak kockával lehet/szabad megcsinálni. Ez mindig lehetőség.
2, A kocka eredménye vitathatatlan és visszavonhatatlan. Minden más az oldalon valakinek a döntése eredménye.



Lépések:
1, a JK leírja a válaszát a történésekre és jelzi a hsz-e végén, hogy kockát kér a mesélőtől.
2, a mesélő nem ír eseményt, csak elmondja, hogy pontosan hogyan kell dobnia a játékosnak.
3, a JK dob a leírtak szerint. (Ha nem a kért alapján, akkor meg kell ismételni. Hat hatos helyett tíz kockával gurított, nem olvasunk csirke bélből, hogy melyiket kell figyelembe venni és melyiket nem!)
4, mesélő leírja a történteket, halad tovább a játék.

kivétel:
-mesélő nélküli szabad játékban (Itt saját magatok levélben vagy más formában egyeztettek.)
-ha a mesélő úgy dönt, hogy szüksége van dobásra. Ilyenkor külön hsz-ben jelzi, hogy szüksége van egy dobásra a dolgok eldöntéséhez, és meghívja a dobást. (Ekkor sem csinálhatja azt, hogy leírja feltételes módban a dobást és gurít. És a JK-ra dönti a hsz-e alapján, hogyan értelmezik.)
-természetesen ha valamiért rendszeresen kell dobni, akkor a procedúra lerövidíthető. De csak akkor, ha mindenki számára átlátható! Például egy harc során jelezte a JK, hogy minden varázslatára dobást kér és a mesélő egyszerű dobást rendelt el előre.

Kocka fajtái:
-Egyszerű:
Két kimenettel rendelkező dobás. Ha a gurító mosolygós arcot lát utána, akkor pozitív a végkimenetel. Ha szomorú lesz, akkor a történet is az.
Főként fifti-fifti egyenlő esélyű eseményekre hívjuk meg. (Például egy tolvaj guríthat, hogy egy testőrökkel védett nemestől eltudott-e lopni valamit.)

-Hatos:

Több értéket vehet fel a dobás. Az eredménye egy vagy több szám. FONTOS, hogy a kivitelezendő dobást a mesélő hsz végén megjegyzésként részletesen írja le, ahogy a dobás eredményének értelmezését is! Ha a gurítás nem így történik, akkor a mesélőnek egy új hsz-ben le kell írnia a hibákat és fel kell szólítani a dobót új gurításra.
Fő célja, hogy nem egyenlő eséllyel bekövetkező történéseket döntsünk el vele. Például ha egy szövőnő harc közben elveszi az egyik halottól a kardját és dupla szaltóval a profi orvgyilkos mögé akar ugrani és a földet érés előtt lemetszeni a fejét.
A hat kimenetel bővíthető fölfelé azáltal, hogy több kockát dobunk. És akár ellensúlyokat is lehet alkalmazni.

Néhány példa:
1, mesélő meghatározza, hogy a JK által leírt esemény, amelyre kocka ítéletet kért, az 10 nehézségi pontos és három kockával lehet egyszerre dobni. (Érdemes figyelni, hogy ilyenkor a legnagyobb dobás 18-as lehet, és a legkisebb három. Hiszen három kockával nem tudunk 1-et dobni. Vagyis sikerült hasra ütve majdnem a felénél meghúzni a határt, így ez bonyolultsága ellenére majdnem egyenértékű az egyszerű dobással.
Ha 7-est határoztunk volna meg, akkor az nagyon könnyű feladatnak számítana, 14-es esetén pedig nagyon nehéz feladatot tudunk sorsolni.)

2, egy sötét elf egy nála fiatalabb íjászra ki akarja mondani a dekoncentráció átkát és szeretné, ha kockán dőlne le a kimenetele.
A mesélő úgy dönt, hogy mert alap szintű könnyű varázslattal próbálkozott és előnyben van ellenfelével szemben, ezért nem egyszerű dobást ír elő, hanem 3+2-est hatos dobást. Leírja, hogy az első három kocka a self támadása lesz, az utolsó kettő az íjász védőé.
Ha megfigyeljük a rendszert, hamar rájöhetünk, hogy itt előnyben részesíti az erősebb karaktert. Ám arra is hamar rájöhetünk, hogy lényegében az előny mértékét is kisorsoljuk, a támadó harmadik dobása lényegében az a feladat nehézségének meghatározása. Lehet egyes vagy hatos. És a védőnek ennél a véletlen értéket kell pluszban megdobnia.

-Tízes

Az egyszerű ellenében sokkal inkább a hatoshoz hasonlít. Egyetlen különbség benne, hogy itt nem hat, hanem tíz kimenetel van, melyet számokban kapunk meg. Ugyancsak növelhető felfelé azzal, hogy több kockát gurítunk egyszerre.
Fő funkciója olyan helyzetek eldöntése, ahol nagyon kicsi vagy nagyon nagy az esély, mégis átláthatóvá akarjuk tenni. (Például 10% esély vagy 90%.)
Minden más tekintetben megegyezik a Hatossal.

Harc kockával:
A kocka segítséget adhat harc kijátszásához. Ám csak akkor ajánlott ezt kihasználni, ha szeretnétek másra -itt épp gépre- bízni az erőegyensúly eldöntését.
Minden képen igyekezzetek a tisztességes játékra és egymásra odafigyelésre a harc minden fajtájában.

FONTOS! Még a kocka harc esetén sem lehet egy sikeres dobásnál követelni, hogy az ellenfél karaktere meghalt. (Kivételt a következő pontban lásd!)
A kocka célja nem az, hogy halálos párbajokat vívjunk, továbbra is kijátszástól függ a kimenetel. Vagyis Vér Pista leírja, hogy ő arra épít, hogy készületlen az ellenfele és rögtön szívére céloz egy gyors szúrással, ez még nem jelenti azt siker esetén, hogy szíven is szúrta. Ellenfele is tudta, hogy a csatamezőn előbb-utóbb nem csak ő fog kaszabolni, de valaki megpróbálja megölni, így kimozog oldalra, de nem sikerült elég fürgén és a karján kis vércsíkban megvágta Vér Pista.

FONTOS! Ha egy sötét elf halálos átkot hív egy NJK-ra a játék során és kockával akarja eldönteni a kimenetelét, akkor negatív eredmény esetén a sötét elf kari (JK is!) meghal. Ilyen esetekben a kocka dobását úgy értelmezzük, hogy a tulaj beleegyezett, hogy a karakter számára halálos kimenetelű is lehet a történet, így nem sérti az erre vonatkozó szabályt.

FONTOS! A támadásaitokat kockás harc esetén csak a mozdulat megkezdéséig írjátok le és szándékaitokat! A feltételes módnak itt sokkal nagyobb jelentősége van, hiszen a dobás eredménye alapján a játszótársnak kell leírnia, hogy pontosan mi is lett az végkifejlete. (Vagyis nem írhattok olyat, hogy hátába kerültem és torkára tettem a késem, viszont leírhatjátok, hogy megpróbáljátok megkerülni és fejét megragadva hátra feszíteni, hogy elég helye legyen a késnek a nyakának szegezni.)


TECHNIKA(olvasd és csináld lépésről lépésre egy másik ablakban vagy lapon!):

1, Hagyományos hsz írás, nem bonyolult.
2, A "Preview" vagy "Előnézet gomb megnyomása a szövegdoboz alatt. (Send vagy Küldés gomb nem kell, de mellette van.)
3, Szerencse, játék, kockázat szöveg megkeresése az új ablak alján. Van egy lenyíló fülecske mögötte, ahol ki lehet választani a "-" "Egyszerű" "Hatos" lehetőségeket.
4, Dice rolls után be lehet írni egy számot, ami automatikusan 1-en van. Ezzel növelhető a dobások száma (Hatos kocka esetén, például három támadó kocka).
5, A sor végén a + jelre kattintva több dobás sor is hívható. (Például harc esetén a védőé.)
6, Az üzenet elküldése, ezzel egyszerre jelenik meg fent a te reagod, alatta a dobás eredménye.

Bizonytalanoknak mondom, hogy nem olyan nehéz, mint amilyennek tűnik.


A karakter dala:

https://www.youtube.com/watch?v=lyejohCId7A

"A Sötétben születtem,
mégis világos lettem.
Az Életben én sok jót
és rosszat is tettem."
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 

Kocka szabály

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

 Similar topics

-
» Képzések szabályzata
» Katsumi Kawachi
» Kazamata Szabályok
» Fegyverek leírása // Ára és a Vásárláshoz tartozó szabályzatok
» Karakterkészítés szabályai

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Neminra világa :: Lépj hát be Neminra világába! :: Amit jó, ha tudsz! :: A Világ, amiben élünk-