Na, akkor leszek az első kritizáló/érdekldő az „
Élőholtak leírása” topichoz
Csontvázak, zombik„energiája a csontvelőnél fokuszálódik” – szerintem ezt félreírtad, és gerincvelőt akartál írni, tekintve, hogy a jelenlegi állapotában a csontvázakat lényegében ripityára kéne törni ahhoz, hogy megsemmisüljenek, az meg kissé problematikus lenne kalandok során, ha ők a legegyszerűbb ellenfelek
Illetve jó lenne tudni, hogy pontosan mire képesek, meddig terjed az erejük, kb milyen fajnak az erejével bírnak, mennyire gyorsak, mert feltételezhetően egy csontváz gyorsabb lesz, mint egy rohadó hústömeget ráncigáló zombi. Mindemellett a felszereltségük sem mindegy, illetve a fegyverforgatáshoz értésük milyen és mitől függ – az idéző tudásától? Valamiféle megfoghatatlan ösztönből fakad? Az sem mindegy, hogy alapvetően milyen felszerelésük van és mit bírnak el.
Valószínűleg érdemes lenne különbséget tenni csontváz és zombi közt és külön felsorolni külön leírással, mik az erősségeik, gyengeségeik, mivel lehet hatástalanítani őket.
KultistákNem mondanám, hogy tiszta lett a ranglétra a kultistáknál, illetve felmerült bennem egy kérdés: ha valaki csak generál, akkor az nem tud csapatot irányítani, csupán megidézi és átadja egy erősebb nekromantának az irányítást? Szerintem érdemes lenne egy rangsort csinálni képek nélkül, letisztultan, vagy szintekre felbontani, hogy milyen kultista mire képes, mennyit tud megidézni egy bizonyos élőholtból, esetleg fizet-e valami árat azért, hogy ilyen sötét praktikákat sajátít el, illetve miért van az, hogy egy részük élőholt, a másik pedig hús-vér élő ember.
Élőholt monstrumokLeírásra alapvetően rendben vannak, viszont érdekelne, mégis hogyan jönnek létre, hány nekromanta kell a létrehozásukhoz vagy milyen erejűek, illetve hogyan lehet őket kinyírni úgy általánosságban, ha van valami speckó módszer. Valószínűleg az nem lesz elég, hogy lenyisszantjuk a fejét, akármennyi is legyen.
HalállovagokA legyőzési módjuk fontos lenne leírva, ha nem lenne elég a fejelválasztás. Csak ezt a három képességet tudják? Ugyanis a jártasság nekromanciában és átkok szórásában többet sejtet.
“Egy elesett élőholtat vagy élő katonát nekromaciát használva újra éleszt ezúttal a saját irányítása alatt. “ – ezt egy kicsit félrevezetőnek látom, mert most élő katonát irányít vagy elesett élő katonát? Nem feltétlenül mindegy, mint ahogy az sem, hogy a kicsinált élőholtat is képes-e újraidézni vagy sem. Javaslom, hogy ez a leírás inkább valami ilyen formában jelenjen meg: “Egy elesett élő katonát képes élőholtként az irányítása alá vonni, illetve az elpusztított élőholt katonák újraélesztésére is képes.” – így már nincs félreértés.
És ha már itt tartunk – mennyi hulla megidézésére képesek, mennyit tudnak irányítani?
“a lándzsa pusztító ereje haszonálótól függen képes felérni akár egy csapat rohamozó ork erejével. Maximum 3-4 ilyen lándzsát képes egy lovag megidézni mielőtt kimerití magát.” – soknak érzem ezzel az erőviszonnyal, így vagy csökkentsd a számot, vagy az erőt vedd vissza, mert egy csapat rohamozó ork nem kevés. Ezzel akár egy komplett várost is elpusztíthat.
LidércekHalállovagok létrehozásánál mennyire számít magának a lovagnak a beleegyezése? Démonoknál pl paktum/szövetségkötés az, ami szükségeltetik átalakuláshoz, lélekelnyeléshez, ilyenekhez, halállovaggá válásban van ilyen kikötés, vagy elég, ha a lidérc hadvezér úgy akarja?
Illetve érdekelne, hogy a lidércek egyrészt hogyan jönnek létre, másrészt a fejlődésük időhöz kötött-e vagy esetleg van gy gyilkolási limit, amit el kell érniük és a kinyírt emberek lelkéből táplálkozva lépnek-e új szintre. Meg maguk a létrejövetele sem elhanyagolható – egy nekromanta kezdte ezt az egészet? Valamiféle bosszúszomjas, súlyos teherrel rendelkező lélek vált ilyenné?
Több helyen azt érzem, hogy csak valamiféle bizonytalan felszínen járunk körülményes, kissé ködös megfogalmazással, és nincs olyan mélyen a leírás, mint ahogyan az igényelt lenne egy teljesen új dolog behozásakor, amit ráadásul kalandra szánsz. Ezek alapján én javasolnék egy kiegészítést és bővítést, részletesebb leírásokat, hogy adott esetben más mesélő is rá tudjon fogni ezekre a lényekre - de legfőképp a játékost ne érje kellemetlen meglepetés, ami nem került leírásra, kalandban meg kicseszési módszernek titulálja
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, még gondolkodom, mi az, ami esetleg kellhet.