KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Üdvözöllek!
Köszöntelek Neminra világában!

Mielőtt regisztrálnál, kérlek, nézd át a Szabályzatot a regisztrációra vonatkozó kikötések miatt. Az oldal keresett karaktereire is nézz rá, ha esetleg találnál egy számodra érdekes karaktert, akkor arra lecsaphass.

A regisztrációt követően a leírások alapján nekivághatsz az adatlapod elkészítésének és beküldésének, az elfogadást követően pedig szaladhatsz a játéktérre, hogy belemerülj a világ történetébe és részese lehess annak alakításában!

Ha bármi kérdésed van akár regisztráció előtt, akár regisztráció után, a lejjebb található chatablakban felteheted a kérdésedet. A regisztrációt követően pedig az admint is felkeresheted egy privát üzenettel, ha nem szeretnéd a chatet használni rá.

Tárt karokkal várunk és előre is jó játékot kívánunk!
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Chat
Legutóbbi témák
» Mindent vagy semmit
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeCsüt. Jún. 17, 2021 6:15 pm by Aesma Daeva

» A királyi főtanácsos lakosztálya
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimePént. Május 21, 2021 7:31 pm by Octavia Yar

» Első fejezet: A vidéket járók
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeVas. Május 02, 2021 5:13 pm by Destiny Vex

» Selieth Awarion
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeKedd Ápr. 27, 2021 5:27 pm by Shuga

» Készen vagyok!
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeKedd Ápr. 27, 2021 2:50 am by Wanderer from the Past

» Elithne
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeHétf. Ápr. 26, 2021 12:00 pm by Elithne

» A végtelennek tűnő út
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeKedd Ápr. 20, 2021 9:19 am by Destiny Vex

» Zelgadis Melion
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 4:33 pm by Zelgadis Melion

» Az új világ új csodái és pár manó.
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 1:50 pm by Isabella

» Harlon
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 9:20 am by Harlon

» Egy titokzatos levél
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeCsüt. Ápr. 08, 2021 5:19 pm by Ethugan Merlioth

» Egy új esély
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeCsüt. Márc. 04, 2021 5:54 pm by Wora

» Egy város alapítása
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeCsüt. Márc. 04, 2021 12:13 pm by Isabella

» Felaern Laralytha
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeKedd Márc. 02, 2021 5:07 pm by Felaern

» Flern az őrült, de cuki
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeCsüt. Feb. 25, 2021 2:40 pm by Isabella

» Éjtünde bál, Neminra 473. éve
Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeSzer. Feb. 24, 2021 7:48 pm by Isis Do’Odrun

Ki van itt?
Jelenleg 10 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 10 vendég :: 1 Bot

Nincs

A legtöbb felhasználó (49 fő) Kedd Szept. 29, 2020 12:36 pm-kor volt itt.
Top posting users this month
No user
Statistics
Összesen 128 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Elithne

Jelenleg összesen 20728 hozzászólás olvasható. in 782 subjects

Megosztás
 

 Játékmenetről és mesélőségről

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Lashrael Laralytha
Lashrael Laralytha
Hozzászólások száma :

1607
Join date :

2017. Jun. 27.


Játékmenetről és mesélőségről Empty
TémanyitásTárgy: Játékmenetről és mesélőségről   Játékmenetről és mesélőségről Icon_minitimeVas. Május 10, 2020 11:28 am

Játékmenet és arra vonatkozó szabályok

Alapvető játéktéri szabályokról már olvashattatok ebben a topicban, de vannak még témák, amiket érinteni kell a játéktéri események kapcsán – azokról olvashattok alább.



Játéknyitás

A főoldalon több nagytopic található a nagyobb tájegységekről, helyszínekről, birodalmakról, azokon belül pedig ezeknek a nagyobb földrészeknek a kisebb részeit, városait, nevesebb területeit találhatjátok. Annak függvényében, hogy melyik területen akartok játszani, kell megkeresnetek az ahhoz társuló topicot és ott nyitni egy sajátot, rákattintva a ’new topic’ feliratra. Ilyenkor megjelenik egy fehér ablak, ahova beírhatod a kezdőposztodat olyan hosszan, amilyen hosszan csak akarod, a posztot azonban nem engedi elküldeni addig, amíg nem adsz a játékodnak nevet. A címadásban is lehet kreatívkodni, de ha nem jön valami frappáns ötlet elsőre, akkor sem kell aggódni – később az első poszt javításával a címet is át lehet írni, ha játék közben jönne az isteni szikra a címhez. A többi posztnál nem kell a címmel vacakolni, ez csak a topic-nyitó félnek a feladata.

Figyelni kell azonban arra, hogy milyen is a karaktered és milyen területre akarsz vele írni: a Raydanba a törpékhez, Awyrisba az erdeiekhez és Zevadarba a sötételfekhez például nagyon nehéz, vagy egyenesen lehetetlen bekerülni, ha nem az adott helyszín fajához tartozol. Míg a törpéket elzárja a barlangrendszereik előtt álló hatalmas kapu, amin csak indokolt esetben engedik át az idegeneket, Awyrisban az erdei őrök órákon belül megállítanak, ha beljebb merészkedsz a területükön, gyorsaságukat az erdővel ápolt kapcsolatuknak köszönve, Zevadartól pedig általános a félelem a sötételfek és az ottani nagyrészt élettelen vagy túlságosan veszélyes élet miatt.

Ha esetleg bizonytalannak éreznéd, a karaktered hova mehet és hova nem, nyugodtan érdeklődj az adminnál!



Játékok időbeli elhelyezése

Egy másik topicban már valamennyi szó esett erről, de itt kap egy kicsit bővebb kifejtést a dolog. Az oldal egészen a 2019-es évig az idő múlásában egyezett a valós idő múlásával, tehát, ha a valóságban eltelt egy év, akkor az oldalon ugyanúgy eltelt egy év, a valós március az itteni márciusnak felelt meg, a valós november pedig a játékbeli novembernek. 2020-tól viszont bevezetésre került, hogy valóságbeli két év legyen neminrai egy év, tekintettel a játékok hosszára és logikus összefüggésére - valamint a játékosok időbeosztására. A következő néhány évre való tekintettel példaként itt van valamennyi:

valóságbeli 2020. év = neminrai 473. év tele és tavasza
valóságbeli 2021. év = neminrai 473. év nyara és ősze

valóságbeli 2022. év = neminrai 474. év tele és tavasza
valóságbeli 2023. év = neminrai 474. év nyara és ősze

valóságbeli 2024. év = neminrai 474. év tele és tavasza
valóságbeli 2025. év = neminrai 474. év nyara és ősze

Az adott év első fele a feltűntetett első évszaknak felel meg, míg a második fele a második évszaknak. Így például 2022 márciusa még Neminra 474. évének tele lesz, de 2022 augusztusa már Neminra 474. évének tavasza. Ez továbbra is biztosítja, hogy a játékokat könnyebb legyen elhelyezni időben, és ne ugráljunk össze-vissza és tanakodjunk azon, melyik játékunkat hova is tegyük időben, melyik kaland történt előbb és akkor most a karakternek mire is kell emlékeznie pontosan.

Az első poszt határozza meg a játék időpontját. Ha a poszt egy adott év decemberében került beküldésre, akkor az a játék annak az évnek a decemberében játszódik annak ellenére is, hogy elhúzódik akár hónapokig az ottani sztori és annak közös megírása. Ha közben elkezdtél egy másik játékot, de azt már a következő év áprilisában, akkor az az újonnan elkezdett játék áprilisban fog játszódni, a karaktered pedig emlékezhet arra, hogy mi történt vele a decemberi kaland során. Természetesen nem minden kaland kerül befejezésre egy új játék elkezdése előtt, ebben az esetben érdemes elkerülni a komoly visszaemlékezéses monológokat, és ha úgy érzed, a korábban elkezdett játék befolyással lehet a karakteredre, ami kiütközhet az új játékban, érdemes megbeszélni a partnereddel vagy a mesélővel, hogy mit tervez még a játék befejezéséig, hogy könnyebben ugorhass neki az új kalandnak – vagy egyáltalán kiderüljön, részt vehetsz-e benne. Ha az emlegetett decemberi játékban fogollyá válsz és nem sikerül meglógnod az áprilisi kaland előtt, akkor aligha vehetsz részt az áprilisi játékban, hiszen a karakterednek fizikai képtelenség eljutni a kaland meghirdetett helyszínére a megadott időpontban.

A játékon belül előfordulhatnak időugrások – azokat a posztokon belül vagy a posztok végén //két perjel közé írva// jelezzük, hogy mennyi is az annyi. Többnyire ilyen időugrás az utazás miatt fordul elő, így egy-két hét eseménytelen tartalmát levágjuk annyival, hogy békés volt az út és eljutottak a karakterek a célul kitűzött helyszínre, de ugyanilyen időugrásnak számít az, ha a karakterek éjszakára elmennek aludni és másnap reggel folytatják a kalandozást – feltéve, ha éjszaka nem történik velük semmi. Ezek az időugrások lehetnek hosszabbak is, egy vagy két hónapot is megjelölhetnek, ha a történet és játék éppen azt igényli, hogy ekkora ugrás legyen benne.

Ha a játékot teljesen más időbe akarjátok helyezni, azt is meg lehet tenni, de ilyenkor különösen figyelni kell arra, hogy a karakter mit tudhat és mit nem. Előfordulhatnak olyan kalandok, amiket akkor még nem élt át, főleg, ha például múltbeli játék kerül kijátszásra, mert érdekelt titeket a karaktereitek összeismerkedésének pontos körülményei (feltéve persze, ha régi haverokat hoztatok). Többnyire érdemes is múltban lement eseményeket kijátszani, mert azokat könnyebb behelyezni a saját és az oldal időrendjébe egyaránt, és ilyenkor éveket, évtizedeket vissza lehet menni a karakter életében, a jövőbeli játékokkal viszont még óvatosabbnak kell lenni, mint a múltbeliekkel. Nagyon messzire a jövőbe nem mehetsz a karaktereddel, hiszen a jelen és a jövő közti időtartamban bármi történhet a figuráddal, ami akár gyökeresen meg is változtathatja őt, szóval ha a jövőbe helyezel játékot, érdemes azt csak néhány hónappal, legfeljebb fél évvel a jövőbe rakni a jelenhez képest.

Ha már tudod azt, hogy a játékod mikor fog játszódni, akkor az első posztban kerüljön megjelenítésre, akár a poszt elején, akár a poszt végén //két perjel közé írva//, hogy kitűnjön mindenki számára, mikorra kell helyeznie a játékban kijátszott eseményeket, és nem a posztok olvasása közben kerül kitalálása, hogy a játék nem az első poszt megadta időpontban játszódik.



Játékbeli sorrendekről

Aki ismeri a menetet és tudja, hogyan írunk egymás után, hogy mindig ugyanazt a személyt követjük, aki után az első körben írtunk, így a gyakorlottaknak ez nem lesz újdonság, de aki teljesen új a szerepben vagy a szerep ezen formájában, annak kellhet egy kis segítség.

------------------------

Hogy kicsit érthetőbb legyen és szemléletesebb, véletlenszerű nevekkel fogom elmagyarázni, és bár két fő esetén még nem is lenne problémás, ha több fő is belekerül a játékba, akkor már nehezebb érthetően megfogalmazni, nevek nélkül.

Szóval két fő esetén van valaki, aki elkezdi, legyen ez most egy Tibryll nevű személy, aki nyitott egy játékot Everorának. Ha Tibryll beküldte a posztját, akkor következőnek Everora fog írni, Everora után pedig ismét Tibryll, amire újra Everora reagál. Ez egészen addig megy, amíg a játéknak vége nem lesz, a végén többnyire megköszönjük a játékot akár privátban, akár a játékba írt utolsó posztunk alján.

Ha a játékosok száma megtoldódik egy mesélővel, és így három fősre növekszik a játék, akkor többnyire a mesélő fogja kezdeni a játékot, amire vagy megbeszélés alapján ír Tibryll vagy Everora közül valaki, vagy akinek hamarabb ideje és energiája van megírni a posztot. Tegyük fel, hogy Tibryllnek van lehetősége korábban írni, így a mesélői után ő ír elsőnek, utána pedig Everora jön, Everora után pedig egy újabb mesélői. Ha a karakterek még nem találkoztak a játékban, akkor a sorrend egészen a találkozás pillanatáig mindegy – a mesélői után megelőzheti Everora Tibryllt a reagálásban, de Everora meg is várhatja, míg Tibryll bedobja a játékába a posztot. Ha mindketten írtak, újabb mesélői következik, tehát csak a mesélőnek kell figyelnie arra, neki mikor kell írni egészen addig, amíg a karakterek nem találkoznak.
A két karakter találkozásától már kötöttebb a reagálási sorrend: a mesélőt követően Tibryll reagált elsőnek, utána pedig Everora, Everora után így mesélői jön, és mivel Tibryll írt korábban az előző körben, Tibryllnek kell következnie, utána pedig megint Everora, hogy az ő posztját egy újabb mesélői követhesse. Ugyanez megy több játékos esetén is, legyenek a játékban akár négyen, akár öten – akkor kell figyelni erre a sorrendre, ha a karakterek a játéktéren ott vannak egymás mellett és egymásra is kell reagálniuk, így az adott játékos mindig ugyanazt a játékost fogja követni írásban a kaland során, egészen a kaland befejezéséig.

------------------------


Felmerülhetnek olyan helyzetek, amikor az egyik játékos nem tud mit reagálni a körben – ilyenkor jeleznie kell a társai felé, hogy passzolja a kört, mert nincs annyi esemény, amire értelmesen tudna írni. Ekkor a sorrendben őt követő játékos ír következőnek, a kimaradó fél pedig többnyire a következő körben jön ugyanakkor, amikor a sorrend szerint is jönne. Alkalmanként viszont teljesen változhat a körnek a menete, ha az események úgy követelik, de persze ebben az esetben ugyanúgy megbeszélésre fog kerülni. Lényeg, hogy kerüljön jelzésre a többiek számára, ha nem ír az adott illető, ne rá kelljen várni heteket!

Más esetben az szokott megtörténni, hogy valaki beelőzi a játékostársait, teljesen hátrahagyva a játék alatt kialakult sorrendet. Ezt csak ritkán és akkor tegyük meg, ha jeleztük a játékostársaink felé, mert ha minden játékos ezt tenné, akkor teljes lenne a káosz, és valaki, aki csak egy héttel később ér rá írni, nem fogja tudni felvenni a tempót és nem fogja tudni lereagálni a történéseket, mert nagyon sok vagy nagyon összevissza zajló eseményekre tér vissza. Legyünk tekintettel a másikra és ne előzzük be a játékostársainkat csak úgy!



Játékosok jutalmazása, karakterek felszerelései

Itt nincsen számszerűsítve, mennyi pénze van a karakternek vagy mennyi XP-t, avagy tapasztalatot gyűjtött a játékok során. A kalandoknál sincs meghatározva és tényszerűsítve, hogy ki pontosan mivel és mennyivel gazdagodott, és bár ez egy kalandokkal teli szerepjáték, csak úgy nem potyog a játékos ölébe a menőbbnél menőbb páncélzat vagy speciálisabbnál speciálisabb fegyverzet, mint mondjuk egy Witcher 3-ban. Az alapvető felszerelésről (amibe nem tartoznak speciális felszerelések) te magad határozol, hogy mi illik a karakterhez, de semmiképpen se legyen több nála, mint amennyit elbír. Nem végtelen helyet biztosító és súlyt minimalizáló hátizsákokkal mászkálnak a karakterek, és ha egy táskányi felszerelés van náluk, akkor bizony úgy kell gondolkodni, hogy mi is fér el abban az egy táskában. Ha kettő van nála, akkor aszerint, de minél több és nehezebb cucc van nála, értelemszerűen annál lassabban fog haladni az utazásai során, adott esetben annál kiszolgáltatottabbá is válhat. Pláne, ha értékek is vannak nála, akkor a rablók biztos előszeretettel fogják az úton megtámadni és kirabolni. Legyünk hát reálisak, hogy mi van a karakternél az adott játékban!

Ha valamilyen extrára fáj a játékosnak a foga a karaktere számára (legyen az JK vagy NJK), akkor azt lehet jelezni az admin felé. A kalandok során tárgyakat nem nagyon osztunk ki (főleg admini engedély nélkül nem), mivel nem szeretnénk mellényúlni és olyat adni, amit a karakter nem is fog aztán használni a kalandjai során, mert nem illik a személyiségéhez vagy az életmódjához, harcmodorához. Az a legjobb hát, ha a karakteredhez már neked van ötleted, hogy milyen mágikus vagy speciálisabb tárgyat tudsz elképzelni hozzá. Ezek a tárgyak ezerféleképpen jelenhetnek meg, akár kristályok, kövek formájában, akár ruhákként és ékszerekként, akár fegyverekként vagy páncélokként, de még a tetoválás is lehet ilyen vagy más testi elváltozások is járhatnak pozitív hatások. Értelemszerűen a jutalmak nem lehetnek túlságosan erősek – vagy ha mégis, akkor annak megfelelő ellensúlyozása lesz -, mivel nem szeretnénk, ha a karakterek egyike a többihez mérten ilyen tárgyak miatt lenne lehetetlenül erős.

Ha jelentkeztél az adminnál a leendő jutalmad kapcsán és sikerült átbeszélni, hogyan beilleszthető az elképzelésed Neminra világába, akkor arra jó eséllyel hamar kapsz egy külön kalandot, kalandsorozatot, aminek a befejezésével hozzájuthatsz ehhez a tárgyhoz. Értelemszerűen minél nagyobb dolgot kérsz, a kaland annál nehezebb és annál hosszabb, hogy tényleg kiérdemelt legyen az a jutalom, de lehetőleg kerüljük a ’mindig szívbe találó íjat/nyilat’ és társait.

Ezek a speciális tárgyak a megszerzésüket követően feltüntetésre kerülnek a tárgyat megszerző karakter adatlapja alatt, NJK esetén az NJK-t bemutató poszt végén.



Maradj karakterben!

…de ne irányítsd a másikét! Akárhány és akármilyen karaktert is indítasz, a szerepjáték legfontosabb eleme, hogy a karakteredet alakítsd, az ő akarata szerint menj és ne a saját érzéseid és fejed után. A karakter és a játékos két külön személy, ne hozzuk párhuzamba a karakter viselkedését a felhasználóéval, mert míg a karakter legyen bár a létező leggonoszabb és legszadistább Neminra világában, addig a kijátszója könnyen lehet kedves és segítőkész.

Reagálj a szituációkra úgy, ahogyan azt a karaktered tenné, ne úgy, ahogyan azt te tennéd. A jóindulatú, kedves karakterekkel többnyire nem akad gondja a felhasználónak, őket könnyen tudja kezelni és könnyen tudja őket hozni, hiszen alapvetően nem akarunk a másiknak rosszat. Ha viszont valakinek a karaktered be akar szólni, akkor írd le, milyen szavakat használva szól be a másik játékos karakterének, vállalva a karaktereddel az esetleges veszekedést, ha a karaktered kész vállalni a következményeket. Légy bátor és ne húzódj vissza a ‘nem akarom megbántani a játékost’ indok mögé, mert ez nem lesz kihatással a játékosok közti kapcsolatra! Sőt, ha egy kicsit összezörrennek a karakterek, az még inkább rátesz a realitás érzetére, kézzelfoghatóbbá válik mindez, hiszen a valóságban mi sem mindig tudjuk elkerülni a konfliktusokat, az pedig garantált, hogy a játékosok élvezettel fogják olvasni, miként alakul a karakterek kapcsolata egy-egy heves vita során. Mégiscsak izgalmasabb egy ízes szócsatát végigolvasni és végigkísérni, mintha lingyi-langyi módon elmennének beszélgetni a karakterek valami kocsmába egy pofa sör mellé, nem? Persze ha a karaktered ilyen beállítottságú, akkor ne állítson meg mindez, menj beszélgetni valakivel egy békés helyszínre! Mindez nem jelenti azt, hogy a békésebb megoldások ne lennének elfogadottak, de nagyon sokan hajlamosak visszahátrálni egy kiélezett helyzetből, attól tartva, hogy megbántják a játékostársat.

Természetesen ez nem jogosít fel arra, hogy indokolatlanul kezdd el piszkálni a másikat túlzó mértékekig. Tudni kell, hol a határ, hogy a karaktered meddig hajlandó elmenni, mert nem mindegyik figura lesz provokatív, nem mindegyikben van meg olyan erősen a versenyszellem vagy gőg, a gúnyolódhatnék, de még csak nem is mindegyik karakterről lehet elmondani, hogy vérszomjas. Így nem szeretném azt olvasni, hogy egy szende szűzies karakter hirtelen vérengzést rendez, és támadni is csak akkor támadj rá a karaktereddel a másikra, ha az események igazolják! Csak úgy senki nem ront rá a másikra, hacsak nincs valami kattja, így legyen szem előtt tartva a karakterek határa és ingerküszöbe.




Mesélőség és meseindítás

A játékosok ugyanúgy vállalhatnak mesevezetést, ugyanúgy mesélhetnek a többiek számára, mint az admin vagy a kijelölt mesélők egyike, természetesen néhány megkötéssel. Érthetően nem akarunk káoszt az oldalon, nem akarjuk a meglévő világleírásokat felrúgni átbeszéletlen sztoriszálakkal, új növények, állatok behozásával, amik nem szerepelnek egyetlen leírásban sem, így aki mesét akar indítani, azt mindenképp jeleznie kell az admin irányába. Akár csak egy játékosnak akar egy magánkalandot vezetni a saját karakterével benne, akár egy kicsit nagyobb volumenű – mindig fordulj az adminhoz engedélyért.
Átbeszélésre kell kerüljön az általad tervezett kalandnak az eseménysora, ha nem is minden szegletében, de a kérdéses fordulatokat, leírásokat, ünnepeket, lényeket, más elemeket, mágikus tárgyakat mindenképp meg kell említeni az adminnak, aki adott esetben tud is segíteni, hogyan teheted a világhoz hűbbé az általad kitalált történetet. Ha valami nem szerepel a leírásban, ha nem a leírások alapján inspirálódsz a történethez, azt is említsd meg, hiszen megvan az esély arra, hogy amit kitaláltál, az befolyásolhatja a Neminrán zajló eseményeket, egyes népek szokásait, hozzáállását. Ha szándékodban van nagyobb nevű karaktereket bemesélni, azt is tedd egyértelművé, arról is tegyél említést, hogyha olyan, akkor bekerülhessen a leírások közé.

Nem zárkózunk el az oldal fejlesztésétől, a leírások bővítésétől, gazdagításától ünnepekkel, vallásokkal, szokásokkal, hiedelmekkel, neves személyekkel, de ne kerüljenek behozásra leegyeztetés nélkül, ugyanis komoly büntetést vonhat maga után, kezdve a mesevezetés jogosultságának elvesztésétől!

Ha a meséd átment az alapvető átbeszélésen és szeretnéd nyitottá tenni több játékos számára is, akkor az Aktuális kalandok topicban csinálhatsz is egy új topicot, amibe a kalandod felhívó szövegét és címét elküldve meghirdeted a játékodat. Némi várakozás után, amíg jelentkeznek az érdeklődők, el is indíthatod a játékot az annak megfelelő helyszínen nyitott topicban.

A mesélőség azonban nem jogosít fel arra, hogy hirtelen fölényeskedő vagy lenéző hozzáállásod legyen, gúnyolódj azért, mert valamit a játékosaidnak nem sikerül kitalálni a kalandban, ami szerinted piskóta, vagy csak azért gonoszkodj bizonyos, általad talán nem kedvelt karakterekkel, mert úgy tartja kedved és úgy hiszed, hogy megérdemlik. Ugyanúgy nem kapsz kiváltságot arra, hogy indokolatlanul megöld más játékosnak az NJK-ját vagy a státuszodra hivatkozva indokolatlanul kínozd a JK-t vagy NJK-t, ráerőszakold a játékosaidra azokat az eseményeket, amiktől tartózkodnak és nem szívesen játszanak ki. Attól még, hogy aktuálisan van egy meséd, amit vihetsz, a játékosok a játékostársaid maradnak, nem kerülsz az elképzelt ranglétrán feljebb, és továbbra is elvárt a kölcsönös, alapvető megértés és tisztelet. Szóval ha mesét vállalsz, az is egy játéknak fog minősülni a többi közül, aminél élvezheted és kihasználhatod azt, hogy egy történetet elmondasz a többieknek és végigkíséred őket annak a történetnek a rögös útján.
Vissza az elejére Go down
 

Játékmenetről és mesélőségről

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Neminra világa :: Lépj hát be Neminra világába! :: Szabályzat és játékmenet-