KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Üdvözöllek!
Köszöntelek Neminra világában!

Mielőtt regisztrálnál, kérlek, nézd át a Szabályzatot a regisztrációra vonatkozó kikötések miatt. Az oldal keresett karaktereire is nézz rá, ha esetleg találnál egy számodra érdekes karaktert, akkor arra lecsaphass.

A regisztrációt követően a leírások alapján nekivághatsz az adatlapod elkészítésének és beküldésének, az elfogadást követően pedig szaladhatsz a játéktérre, hogy belemerülj a világ történetébe és részese lehess annak alakításában!

Ha bármi kérdésed van akár regisztráció előtt, akár regisztráció után, a lejjebb található chatablakban felteheted a kérdésedet. A regisztrációt követően pedig az admint is felkeresheted egy privát üzenettel, ha nem szeretnéd a chatet használni rá.

Tárt karokkal várunk és előre is jó játékot kívánunk!
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Chat
Legutóbbi témák
» Mindent vagy semmit
Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Jún. 17, 2021 6:15 pm by Aesma Daeva

» A királyi főtanácsos lakosztálya
Emberek leírása Icon_minitimePént. Május 21, 2021 7:31 pm by Octavia Yar

» Első fejezet: A vidéket járók
Emberek leírása Icon_minitimeVas. Május 02, 2021 5:13 pm by Destiny Vex

» Selieth Awarion
Emberek leírása Icon_minitimeKedd Ápr. 27, 2021 5:27 pm by Shuga

» Készen vagyok!
Emberek leírása Icon_minitimeKedd Ápr. 27, 2021 2:50 am by Wanderer from the Past

» Elithne
Emberek leírása Icon_minitimeHétf. Ápr. 26, 2021 12:00 pm by Elithne

» A végtelennek tűnő út
Emberek leírása Icon_minitimeKedd Ápr. 20, 2021 9:19 am by Destiny Vex

» Zelgadis Melion
Emberek leírása Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 4:33 pm by Zelgadis Melion

» Az új világ új csodái és pár manó.
Emberek leírása Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 1:50 pm by Isabella

» Harlon
Emberek leírása Icon_minitimeSzomb. Ápr. 17, 2021 9:20 am by Harlon

» Egy titokzatos levél
Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Ápr. 08, 2021 5:19 pm by Ethugan Merlioth

» Egy új esély
Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Márc. 04, 2021 5:54 pm by Wora

» Egy város alapítása
Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Márc. 04, 2021 12:13 pm by Isabella

» Felaern Laralytha
Emberek leírása Icon_minitimeKedd Márc. 02, 2021 5:07 pm by Felaern

» Flern az őrült, de cuki
Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Feb. 25, 2021 2:40 pm by Isabella

» Éjtünde bál, Neminra 473. éve
Emberek leírása Icon_minitimeSzer. Feb. 24, 2021 7:48 pm by Isis Do’Odrun

Ki van itt?
Jelenleg 18 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 18 vendég :: 1 Bot

Nincs

A legtöbb felhasználó (49 fő) Kedd Szept. 29, 2020 12:36 pm-kor volt itt.
Top posting users this month
No user
Statistics
Összesen 128 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Elithne

Jelenleg összesen 20728 hozzászólás olvasható. in 782 subjects

Megosztás
 

 Emberek leírása

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Admin
Admin
Hozzászólások száma :

657
Join date :

2014. Sep. 29.


Emberek leírása Empty
TémanyitásTárgy: Emberek leírása   Emberek leírása Icon_minitimeCsüt. Okt. 02, 2014 9:11 pm

Emberek leírása Ygq81utg5s9p0hh3hwzu


Neminra emberei szálas termetűek, valóságos óriások. Legalábbis a törpök szemében biztosan. Nem ritka, hogy felnőve a 2 métert is elérik a férfiak, de asszonyaik se sokkal alacsonyabbak. Hajuk színe szinte kivétel nélkül az aranyló szőke és a vörös valamilyen keveréke. Néhány, távolról közéjük került embernek ugyan barna a haja, de számuk nagyon kevés, és ha házasságra lépnek egy helybélivel, akkor gyermekük haja is mindig vöröslő sárga lesz.
Békeszerető népről van szó, de az ellenséges fenyegetettség miatt jól felszerelt a hadseregük. Bátran, félelmet nem ismerve harcolnak a csatában, szinte már a törpökével vetekszik néha a vakmerőségük. A fő haderőt gyalogságuk képezi, de nem elhanyagolhatóak a harcokban segédkező négy elem mágusai, és egyedülálló lovasságuk sem. Sajnos területeik nagy része nem alkalmas a lótenyésztésre, így lovas embereik száma csekély lehet a többi nép haderejéhez képest, de annál elrettentőbbek, ahogy vágtázva az ellenség soraiba gázolnak. Egy masszív pajzsfalon kívül talán semmi se tudná megállítani őket, ott viszont megtorpannak az állatok, hiszen páncélzatuk miatt nem tudnak átugratni fölöttük, és a szilárd falon áttörni sem képesek.
Mind a nép, mind a hadsereg vezetője a királyi család. A királyi tanácsadó és a jós pap az a két személy, akik a király segítségére vannak a döntésekben. A nép tagjai egyenlők, habár a házak fejeit, azaz általában a legidősebb tagját mindig különös tisztelet övezi. Minden települést ők vezetnek együttesen, és ha valami gond adódik az adott faluban, ők hoznak döntést; hacsak nem kell a király elé vinni az ügyet fontossága miatt.
Minden embernek van valami mestersége, még a katonáknak is van hétköznapi foglalkozása: földet művelnek, halásznak, vannak kovácsok, ácsok, fazekasok… egyszóval minden mesterség képviselteti magát. Még gyógyfüvesek és méregkeverők is élnek köztük, akik tudásukat az oawa néptől szerezték. És természetesen ott vannak a mágusok is, akik hosszú éveket áldoznak fel életükből a mágia titkainak megismerésére, amit csak arra érdemes tanítványaikkal ismertetnek. Hatalmas a tudásuk, de jól bánnak vele, és ahol csak tehetik segítik embertársaikat.

Az országról néhány egyéb információt a helyszín leírásában találsz:
https://neminra.hungarianforum.com/t353-helyszinleiras#8785

Megjelenés: 2 méteres magasság, szikár termet, szőke, néha vöröses haj
Élettartam:100 év körül
Társadalom: királyság, a király segítői a tanácsadó és a főpap
Hadsereg: jól felszerelt haderő és mágusok (négy elem mágiája)

Emberek leírása Xjjj3ot8z1jjmeqo5ywq

Használók
: Papok/papnők

Az emberek kolóniája hatalmas, ám csak kevesen vannak, akik beléphetnek a nagyra becsült papok és papnők közé, hogy megtanulják azok félelmetes tudományát, az oly' nagy titokban őrzött mágiát. Senki emberfia nem tudja elképzelni milyen erők állnak ezek mögött a varázslatok mögött. A király kastélyának egy félreeső szárnyában és annak külön udvarában élnek ezek a mindig fekete csuklyát hordó emberek. Minden év tavaszán, minden évben egyetlen egy napon a legidősebbek körüljárják a falvakat, hogy kiválasszák azokat a 10-12 éves fiatalokat, akik beléphetnek majd körükbe és elsajátíthatják annak az erőnek az irányítását, melyet ők is használnak.
Ezek a gyermekek hosszú időre, talán örökre elszakadnak családjuktól, de cserébe nemes célt fognak szolgálni, védeni az emberek földjét.
Amint visszaértek a kastélyba egy kis beavató ünnepség után meg is kezdik tanulmányaikat, s új életüket. Ők lesznek a Discipuli szintbe tartozók. Minden tanítvány egy mentort kap maga mellé, ki majd odafigyel rá minden edzésen, sőt, élete minden percében. Öt év után (15-18 évesen) egy magasabb fokozatra léphetnek, melyen több erőt képviselhetnek, s új, jóval nehezebb varázslatokat tanulhatnak. Őket nevezik Anteeo fokozatú tanítványoknak, ők a haladók. Ezután 3 évük van fejleszteni magukat, mielőtt továbbléphetnek a Subvenio, a mentori szintre. Ekkor sajátítják el a legutolsó és a legnehezebb varázslatokat, mindemellett a legjobbak egy-egy kis újoncot kapnak maguk mellé, akit folyamatosan felügyelet alatt kell tartaniuk, hiszen nem kis erejű mágiát kapnak a kezükbe a gyerekek. Ezután már csak a Magister-i fokozat van, melybe akkor léphetnek be, ha a legbölcsebbek úgy döntöttek. Ha ezen a beavatói szertartáson is átestek, akkor innentől kezdve bármelyik, a király által kiadott küldetésre, felderítésre és csatába elmehetnek. Sőt, kell menniük!

Discipuli

Víz fakasztása - Varázsige: Aqua Existo (akva exisztó)
Egy kis koncentrálással a földből vizet lehet fakasztani. A kívánt helyre a pap ráhelyezi a tenyerét, majd a varázsigét kimondva 1-2 percen belül tiszta víz tör elő. A forrás egészen tartós, mindaddig ontja magából a vizet, amíg a varázslatot végrehajtó személy a pár méteres körzetben tartózkodik. Nem igazán nehéz varázslat és nem is nagyon kerül a pap energiájába. A forrás fakasztása után akár rögtön képes új varázslatot alkalmazni, ha szükséges.

Irányított széllökések - Varázsige: Ventus (ventusz)
Talán nem nagyon kell magyarázni ennek a varázslatnak lényegét. Egy erőteljesebb legyintés a kívánt irányba, majd a pap/papnő előtt masszívabb széllökés fut végig a területen. Nem túl fárasztó végrehajtani, viszont nagyon hatásos tud lenni.

Útmutatás - Varázsige: Accessus (akszesszusz)
A varázslathoz nem kell az adott helyet ismernie az illetőnek, elég, ha csak a nevét tudja, s a varázsige kimondása és erős koncentrálás után a földön vékonyka repedés fut végig egészen a kívánt helyig. A jelzés egyértelműbb és erőteljesebb lesz, ha több dolgot is tudunk a célállomásról, nem csak a nevét. Hátránya, hogy a tavak, folyók akadályt jelentenek a jelzés számára.

Tárgyak felhevítése - Varázsige: Caleo (kaleó)
A használó puszta akaratával felhevíthet fémtárgyakat, később akár olyan mértékben is, hogy az olvadni kezdjen. Szintén nagyon sok gyakorlás és tanulás szükséges hozzá. A felmelegítés fokozatos, tehát nem egyből válik a tárgy forróvá. Nagyon nagy koncentrációt igényel, így sok energiába is kerül, főleg, ha egyszerre több tárgyat is fel kíván hevíteni a használó. A varázslat intenzitásától függ, hogy az illetőnek mennyi pihenésre van szüksége utána. Legrosszabb esetben 5-6 órát is várnia kell, de ha elég tapasztalt és/vagy nem használja csak egy kisebb tőrre vagy fémpohárra, akkor pár perces kihagyás is elég a következő varázslat előtt.



Anteeo

Vízsugár - Varázsige: Lympha (limfa)
1-2 percig a varázsló "tenyeréből" 10-15 centi átmérőjű, erős vízsugár tör elő. A távolság csak gyakorlás kérdése, akár 100-150 méterre is ellőhet vele az ember. Nem olyan energiaigényes varázslat, már az elsők között megtanulják a növendékek. Nem is igen kell gyakorolni, szinte egyből megy, csak a távolságot lehet később fokozni.
Nem kell minden egyes vízsugár előtt kimondani a varázsigét, elég egyszerűen csak rá gondolni, viszont a növendékeknek, amikor gyakorolják, egyszerűbb, ha hangosan kimondják a varázslat előtt.

Tűzlabda - Varázsige: Flammae Globus (flammé globusz)
A használó képes egy nagyjából 15 cm átmérőjű tűzlabda megidézésre, lebegtetésére a kezében. Egy kezében egyszerre csak egy ilyen gömböt tud képezni, majd azt ellenfelére hajíthatja. Amint tenyerét elhagyta, már nem képes azt irányítani. Ha a tűzgolyó célba talál az illető eltalált testrésze, ruhája lángra lobban. Vízzel hárítható, illetve az égés megakadályozható. Alapszintű tudás kell hozzá, a növendékek ezzel kezdik a tanulást. A tűzlabda megtartásának idejét kitartó gyakorlással tovább növelhetik. Ha nem teszik, illetve a kezdő tanoncok kezében égő tűzlabda pár percen belül füstté válik. A varázslat nem kerül túl sok energiába, könnyen elvégezhető.
A varázsigét nem kell minden egyes alkalommal kimondani, elég, ha a pap/papnő csak rá gondol.


"Földlabdák", kövek irányítása
- Varázsige: Solum (szolum)
A varázsige elhangzását követően a varázsló körül lévő kövek, összetapadt földgolyók (feltéve, ha vannak körülötte) a levegőbe emelkednek és azokat akár egyenként is tudja irányítani egyszerű karmozdulatokkal. Csak akkor működik, ha a talaj felszínén találhatóak ilyen kavicsok, kövek, talajdarabok, mert ha nincsenek, ez a varázslat nem képes ilyesmiket formálni, csak a már meglévőket tudja mozgatni.

Lélegzés a víz alatt - Varázsige: Aura (aura), fontos még egy különleges bájital hozzá
Kicsit körülményesebben végrehajtható, mint a többi varázslat, ám közel sem lehetetlen, csak több időt vesz igénybe. Először is szükség van egy bájitalra, melyet a vízben lélegezni kívánó személynek meg kell innia. Ezután következhet a varázsige, melynek kimondása után a célszemély különösen fájdalmas perceket él át, ám ezek után 12 hosszú óráig képes a víz alatt lélegezni. Alkalmazhatja ezt a varázsló magára is vagy akárki másra is. Azalatt a bizonyos 12 óra alatt a szárazföldön is képes levegőt venni az alany, de előfordulhat, hogy enyhe légszomja, hányingere lesz, rosszullét lesz úrrá rajta. Az idő lejárta után újabb kínzó érzések járják át az illető testét, majd ezt kiheverve pihenésre van szüksége, de kutya baja sem lesz. A varázslat (ha nem magán alkalmazta) nem különösebben viseli meg a papot/papnőt, nem fogyasztja varázslási energiáit.



Subvenio

Szélvihar
- Varázsige: Procella (procella)
Egy pap nagyjából 100 m2 területen képes nagy erejű szélvihart kavarni, többen összefogva pedig még nagyobb terültet képesek lefedni. Az energiát nem igazán az vonja el, hogy mekkora területen hajtja végre a varázsló, hanem inkább az, hogy mennyi ideig kell fenntartania. Nagyon erős varázslat, olyan erőteljes szélvihart lehet vele kavarni, amivel emberek, s állatok emelkedhetnek el a földtől. Viszont a hátránya az, hogy a levegő nem irányítható, csak őrülten kavargó szelet lehet feltámasztani.

Tornádó - Varázsige: Furiosus (furiozusz)
Egy kissé nagyobb odafigyelést igénylő varázslat, mely során a pap/papnő előtt tornádó keletkezik, mely mindent felszippant maga körül. Gyakorlat szükséges hozzá, hogy a zabolázatlan széltölcsért kordában tudja tartani létrehozója, s irányítani is tudja. Az idő és a próbálkozások során egyre nagyobb és erősebb tornádókat tudnak a növendékek feléleszteni.

Tűz blokkolása - Varázsige: Finio (finió)
1-1,5 méteren belül az összes lángcsóva kialszik és a tűzgyújtás lehetetlenné válik. Ezt nagyjából fél óráig képes tartani a varázslat használója. Minél hosszabb ideig tartja fent ezt az állapotot, annál jobban kimeríti a varázslat. Nem annyira nehéz elvégezni, csak fárasztó lehet hosszabb ideig fenntartani. Ha a varázshasználó elmozdul helyéről, a körülötte lévő 1-1,5 km-es hatáskörzet is vele mozdul. Erős varázsló ezt blokkolni képes, de ahhoz előbb meg kell tudnia a Finio-t használó hollétét.

Földrengetés - Varázsige: Cladium Terra (kladium terra)
Vad rengések, földmozgások lesznek úrrá azon területen, melyen a Caldium Terra elhangzik. Több pap és papnő egyszerre is alkalmazhatja, ezzel sokkal nagyobb hatást elérve. Többen akár olyan erejűvé is varázsolhatják, hogy az seregeket dönthet le a lábukról, sőt kőházakat rombolhat le. Nem egyszerű elérni a kívánt hatást, de pár éves gyakorlással képes lehet a tanonc ezt a varázslatot is megtanulni.

Kuka

Víz elpárologtatása - Varázsige: Fumus (fumusz)
Ez a varázslat is hasonlóan fejleszthető a hosszú, edzéssel töltött évek alatt, mint például a Sentio Aqua vagy a Lympha. Csak egy kis koncentrációt igényel, s a pap vagy papnő körül pár méteres távolságban lévő víz forrósodni, majd párologni kezd. Fókuszálható egy pontra is és használható nagyobb területen is. Minél több vizet párologtatna el az illető, annál fárasztóbb végrehajtani.

Tűzben idézés - Varázsige: Illustro Mens (illusztró ménsz), fontos még: varázsjelek rajzolása a tűz köré, hosszantartó koncentráció és elmélyülés
Nagyon kevesen képesek ennek a varázslatnak a megvalósítására, de nagyon hasznos lehet, ugyanakkor veszélyes is. Régmúlt lelkek megidézésére lehet képes a varázshasználó, s ezek arcai, alakjai megjelennek a tűzben és megszólalnak. Ezek a szellemek sokszor csaták előtt nagy segítséget adhatnak az embereknek, ám ha az idéző nem elég erős, hogy befejezze az idézést és/vagy kiesik a koncentrációból akár halálát is lelheti benne. Azt mondják, ilyenkor az idézett lélek bosszúból magával rántja az idézést végrehajtó lelkét a Túlvilágra.
Azonban ha sikerült a varázslat, akkor biztos, hogy sok hasznos információra lel az idéző. A hátránya még az, hogy bő egy napig nem igen tud varázsolni az idézést lebonyolító pap.

Vízvarázslat érzékelése - Varázsige: Sentio Aqua (szenció akva)
A varázsige kimondása utána nagyjából 1-1.5 kilométeres körzetben a használó érzékelni tudja, hogy valaki más használ-e víz mágiát, illetve van-e nagyobb víztömeg a közelben, és ha igen, akkor merre és nagyjából milyen messze. A varázslatot tapasztaltabb papok képesek csak pontosan elvégezni. A fiatal növendékek érzékelése sokszor csalhat, ezért ritkán alkalmazzák. Csak sok éves tapasztalattal a hátuk mögött mondhatják, hogy megbízhatóan tudják használni. A varázslat rövid ideig tart, viszont nagyfokú koncentrációra van szükség hozzá, így jóval több energiába kerül, mint például egy vízsugár megjelenítése. Megint csak a bölcsebb és idősebb papok azok, akik könnyedén megtudják csinálni, míg a fiatalok ezután jó pár percig (akár 20-30 percig is) képtelenek más varázslatot elvégezni.

Tűzvarázslat érzékelése - Varázsige: Sentio Ingis (szenció ignisz)
A varázsige kimondása utána nagyjából 1-1.5 kilométeres körzetben a használó érzékelni tudja, hogy valaki más használ-e tűz mágiát, illetve gyújtott-e tüzet és ha igen, akkor merre és nagyjából milyen messze. Emellett meg tudja különböztetni, hogy mágia által előállított tűz lobbant fel, avagy egyszerű tűzgyújtással élesztették-e a lángokat. A varázslatot tapasztaltabb papok képesek csak pontosan elvégezni. A fiatal növendékek érzékelése sokszor csalhat, ezért ritkán alkalmazzák. Csak sok éves tapasztalattal a hátuk mögött mondhatják, hogy megbízhatóan tudják használni. A varázslat rövid ideig tart, viszont nagyfokú koncentrációra van szükség hozzá, így jóval több energiába kerül, mint például egy tűzlabda megjelenítése. Megint csak a bölcsebb és idősebb papok azok, akik könnyedén meg tudják csinálni, míg a fiatalok ezután jó pár percig (akár 20-30 percig is) képtelenek más varázslatot elvégezni.
Vissza az elejére Go down
https://neminra.hungarianforum.com
Uráldur
Uráldur
Hozzászólások száma :

5926
Join date :

2014. Nov. 28.


Emberek leírása Empty
TémanyitásTárgy: Emberek Királyságának védművei   Emberek leírása Icon_minitimeSzomb. Jún. 18, 2016 3:22 pm

Az emberek királyságának fennmaradását három dolog segíti elő egyszerre.

Non muri, sed viri sunt praesidium oppidorum.

(latin közmondás: Nem a falak védik meg a várost, hanem a férfiak.)


A király hatalmát a népe felett első sorban a jól képzett, hivatásuknak elkötelezett katonák jól szervezett hadserege tartja fent. Ez nem jelenti azt, hogy az uralkodó mindenképpen egy elnyomó diktátor. Sőt! A köznép igen kedveli és a nemesek is támogatják. Ám a törvény és a rend szavatolásához világosan látják, hogy fegyveres erő szükséges.
Nem időznék túl sokat ennek az erőnek a bemutatásával, hiszen a faj leírásában igen jól és részletesen be van mutatva. Inkább arra térnék ki, hogy nem minden harcos tartozik a korona parancsnoksága alá. A jelenlegi felség nagyapja kaotikus állapotban élő nép tagja volt, akik sokkal inkább hasonlítottak az ork törzsekre, mint jelenlegi országukra. A városok és falvak egyesítésével a közös terület vezetőjévé vált és teljesen átszervezte a védelmet. A határon erődöket építettetett és a végvári vitézek őrzik eme fontos vonal biztonságát. Erről lesz több szó is, ám a korábbi idők vezető személységei nemesi rangot kaptak és ma is igazgatják azon kis terüeltet, amit őseiktől megörököltek.
A nemeseknek fegyveres szolgálattal tartozó katonák első sorban a hűbéruruknak tartoznak engedelmességgel, ám természetesen rajtuk keresztül a királyt és az országot is szolgálniuk kell, ha azt támadás éri. A nemesek pedig általában igyekeznek telejsíteni ezt a maguk módján, hiszen köreikben a legfontosabb ismérvet általában -a vagyon mellett- a hőstettek jelentik.
Van egy haradik erős is, mely némileg a kettő között valahol félúton található. Minden város saját őrséggel rendelekzik, mely felállításáról a város polgárai, megszervezésükről pedig a városi tanácsnak kötelessége gondoskodni. Ez alá is van rendelve a királynak meg nem is. Kellő számú katonát kötelesek kiállítani külső támadás során és azt a korona rendelekzésére bocsátani. Béke időben pedig a király törvényeinek betartása és a bűnüldözés a feladatuk. Ám speciális státuszban vannak, a vezetőjüket nem a fővárosból nevezik ki, hanem a városi tanács dönt a parancsnok személyéről. Általában egy hozzájuk lojális személyt tesznek meg és ez gyakran kihat a helyi rendőrségnek is megfelelő hivatal mindennapi gyakorlatára.
Szükség esetén, ha a bajok tornyosulnak és nem látszik a megoldás önkéntesekből milíciákat szerveznek, bár többször fordul elő inkább az, hogy valamilyen speciális okból egy-egy feladatra (területek felderítésére, veszéyles szekták lemészárlására, valaminek a megszerzésére, stb.) kisebb szabad csapatokat verbúvál az nép vezetője és siker esetén természetesen gazdagon megjutalmaza.

„Si vis pacem, para bellum.”

(latin mondás: Ha békét akarsz, készülj a háborúra!)


Az emberek királysága igen jól felkészült a háborúra. A határt erős várak védik, azokat pedig külön állandó nagy helyőrség, mely gyakran küld ki őrjáratokat a környező, ritkábban a távoli falvak felé. Ezeket többnyire csak gondos előkészületekkel és belső segítség nélkül leginkább csak ostromgépekkel lehet.
Több helyszín is kötődik eme végvárakhoz. Ám ezek soha nem egyedül vannak, a szomszédos erődök összeköttetésben állnak és baj esetén igyekeznek segíteni egymásnak. Így még akár egy párezres sereggel is fel tudják venni a harcot. Ám a túl nagy betolakodó haddal szemben már a király seregeit -és a nemességet, illetve városok csapatait- kénytelenek segítségül hívni.

De strigis, quae non sunt, nulla quaestio fiat.”


(Könyves Kálmán törvénye: Boszorkányok márpedig nincsenek.)


A királyt és az oszágot szolgálják és védelmezik továbbá a fővárosban -azon belül is a palota egy külön lezárt szárnyában- székelő elemi mágusok. A varázstudókról a nép leírásában szintén elég sokat el lehet olvasni.
Csak érdekességként jegyezzük meg, hogy a törvények tiltják a természetfölöttivel való visszaélést. Ám ennek részletezése nem tartozik az emberek területeinek védekezése témakörbe.
Vissza az elejére Go down
Uráldur
Uráldur
Hozzászólások száma :

5926
Join date :

2014. Nov. 28.


Emberek leírása Empty
TémanyitásTárgy: Re: Emberek leírása   Emberek leírása Icon_minitimeSzer. Okt. 26, 2016 5:08 pm

Speciális alfaj:

Varégok(északi ember)


Neminrán nem őshonos és sokak szerint barbár népek. A kontinenstől északra lévő fagyos otthonukból, Wallhalából jöttek. Első hódítási kísérletük teljes kudarcba fulladt és Neminra népei összefogtak ellenük. Ám egy idő után új csapatuk kerekedett fel, melyet egy nő vezetett.
Szövetségre léptek a sötét elfekkel a kontinens népei, főként a hozzájuk nagyon hasonló itteni emberek ellen és megalapították Össznépitől északra York kikötővárosát. Földsánccal megerősített településük ezidáig ellenállt a támadásoknak.
Kultúrában leginkább a vikingekre hasonlítanak. Termetük az átlag emberekénél érezhetően nagyobb, mindegyikük két méter feletti. Testi erejük bámulatos.

Különleges előnyök:
-erejük szó szerint két emberrel ér fel.
-saját népük fegyvereiben harcjártasság (egykezes, háromrétegű kard; pajzs, egykezes lándzsa, dobó balta, kétkezes csatabárd)
-nagyon gyorsan tanulnak nyelveket, ideérkezésükkor alig érthető akcentusuk akár hetek alatt eltűnik
-sárkányhajóik kezelése, halászat, tengerismeretük kiváló (földműveléshez átlagos szinten értenek)

Különleges hátrányuk:
-varázslatokkal szemben nincs természetes ellenállásuk, ezek csak KM külön döntése alapján nem érvényesülnek
-nem népük fegyvereit szinte képtelenek megtanulni használni, a kicsit is hasonló fegyvereket sok tanulással és akkor sem tökéletesen
-Neminra őshonos népei gyanakvással tekintenek rájuk, éjtündék nem támadják, de az ő földjükre nem léphetnek, kalandok során adódhat átlagosnál több konfliktusuk
Vissza az elejére Go down
Uráldur
Uráldur
Hozzászólások száma :

5926
Join date :

2014. Nov. 28.


Emberek leírása Empty
TémanyitásTárgy: Re: Emberek leírása   Emberek leírása Icon_minitimeKedd Dec. 13, 2016 12:09 pm

Vallás:


Az emberek sok féle dologban és istenben hisznek. Ha ezeket számba akarjuk venni, akkor első helyen feltétlenül meg kell említeni a már fentebb említett pap varázslók vallását.

Elemek istenei:

Nem teljesen egységes vallás, inkább irányzat. Amikor Astelath nagyapja, az első király a káoszból kiemelt egy birodalmat, igyekezett egységesíteni az addig mindenkire egyformán rábízott hitéletet. Összegyűjtötte a régi egyházak papjait és udvarába hívta. Ezek közül kiemelkedtek azok a varázshatalommal rendelkező lelki vezetők, akik birtokolták az elemek természetfölötti irányítását. Rájuk katonai szempontból is számíthatott az új, megerősödő központ, így az általuk tisztelt istenekről nevezték el később a közös irányzatot is.
Ettől függetlenül nem készültek közös tanok. Bár az elemek isteneit eljuttatták a királyság minden szegletébe, az eredeti vallás a tűzben, vízben, levegőben, földben (és igazából a növényekben és állatokban) megbújó rejtett isteneket imádták. Mivel a természet irányításához senkinek nem született képessége, így azokban rejlő istenek nem váltak közismertté.
Ez után három út közül választhattak az idők során más egyházak papjai. Vagy áttérnek, látván ezen istenek kézzel fogható hatalmát. Vagy megtanították nekik paptársaik, ha alkalmasak voltak rá, az addig titkon őrzött tudásukat, de az elemek varázslataival továbbra is a régi rítusok és gyakran a régi istenek nevében tartották a liturgiáikat. Lényegében megőrizve a saját régi hitüket, egy színfoltként hozzá adva ezáltal a létrejött új, közös valláshoz. Vagy választhatták azt is, hogy hátat fordítva a királyi palota fényűzésének visszatérnek eredeti közösségükbe és továbbra is változatlanul hirdetik régi isteneiket.
Idővel egy negyedik lehetőség is előállt. Jó néhány fiatal fogékony volt a varázslásra, ám túl zavarosnak tartotta azt az egyveleget, melyek az istenekről, különböző neveikről és megszámolhatatlan formájáról a tiszteletüknek szól. Ők inkább a varázsképességük kiteljesítésere koncentráltak és hanyagolták a cifra magyarázatokat. Így ma már van több ismert alakja a papoknak, akik sosem vezetnek istentiszteletet, elveikkel ellenkezik, de megbecsült tagjai mégis az elemek isteneinek vallásának, hiszen egy papnak nem csak prédikáció a hivatása. Gyakrabban vállalnak veszélyes küldetést, ha egy falusi segítségért könyörög a királynál a környékükön garázdálkodó szörnyeteg ellen. De nem egyszer kényes kérdésben a király személyes követei.


Szekták:

Mint a fentiekből is kiderült, az égi istenek nem állam vallás, noha a királyi család hagyományos istenhite és megkülönböztetett figyelemben részesíti. Ám létezik több -leggyakrabban egy-egy falura, városra vagy kisebb régióra kiterjedő- kisebb vallás, melyeket a könnyebbség kedvéért szektáknak nevezünk.
A közös bennük az, hogy elutasítják az elemi istenek vallásához tartozást. Vagy tagadják azok létét és erejét vagy csupán azt hirdetik, hogy azok is csak néhány a sok isten között. (Igaz a keletkezés körülményei az oka annak, hogy maga az elemek isteneinek követői sem állítják, hogy egyedüli isteni hatalom lennének a világ felett.)
Fontos megemlíteni viszont, hogy a békés és barátságos vallások mellett előfordulnak véres rituálékat megkövető, sötét hitéletek is.


Ismertebb szekták:

-Természet Anya: Hogy kerül ide? Természetesen az erdei elfek hatalmát és békés életét sokan megirigyelték. Néhányan arra adták a fejüket, hogy követik az ő vallásukat az emberek közül is. Ezek jó részt inkább próbálkozások. Az erdei elfek mágikus képességeit senki nem kapta meg emberként, ahogyan ez valószínűleg nem is lenne lehetséges. Igehirdetőik leggyakrabban egy-egy falu megtérítésével kezdik, ahol a földművesek fantáziáját megmozgatja, hogy vajon mennyivel lehet a búza termését megnövelni, gyorsítani a növény fejlődését?
Csalódásokkal teli vallás ez az emberek között. Papjaik gyakran elhagyják az általuk vezetett bárányokat és erdőben élő remete élettel folytatják. Aszkézissel igyekeznek elnyerni istennőjük kegyét, hogy alkalmasnak találják őket a zöld mágiára, de rossz nyelvek szerint csupán az egyre terhesebb kérdésektől sokallnak be, amikor minden hitbuzgalmuk ellenére aszály vagy árvíz sújtja a kis települést.


-boszorkányok és boszorkánykörök:

A hiedelem, hogy vannak boszorkányok a királyság előttre nyúlik vissza. Számos vajákos, gyógyfűtudó és jósnő (meg ki tudja még miféle szerzetek!) engedett a hívásnak, hogy a király által kijelölt új fővárosba menjenek. Az addigi talán legközismertebb "egyház" nagy reménységet fűzött főzetei árusításához és befolyása (ezzel együtt vagyona) megnövekedéséhez.
Ezzel szemben csalódniuk kellett, mikor szembesültek azzal, hogy a kibontakozó vallás már ágai tényleges hatalmat és misztikus tudást kaptak. És kiríttak haszonéhes természetükkel is az átlagból. Sokan fordultak el a papnői élettől és tértek vissza eredeti életformájukhoz. Ám addigra és a maradó kisebbségnek hála széles irodalma lett annak a királyi palotában is, hogyan félemlítik meg az embereket és használják a törvénytelen zsarolás és becsapás eszközeit spirituális köntösbe bújtatva.
Ez utóbbi azt is eredményezte, hogy első sorban az ilyen társulatok törvénysértései ellen hozták létre az inkvizítorok hivatalát. Fontos itt is kiemelni, hogy a jogban a boszorkányság önmagában nem büntetendő és nem üldözendő státusz. Csupán a "mágiával való visszaélés, saját hasznunkra felhasználását" kell nyomozniuk.
Fontos megemlíteni, hogy nagyon sokan közülük jó szándékú asszonyok, akik gyógyító tudásukat kicsit felturbózva adják el. Ennek ellenére eme fenti hivatal nem egyszer tömeges boszorkányégetést rendezett. És nagy méretű konspirációkat lepleznek le. (Az igazsághoz még egy dolog hozzá tartozik. A sötét elfek érdeklődést mutatnak a több tagot számláló boszorkánykörök iránt. Ez talán csak abból fakad, hogy mind a ketten átoknak nevezik a rosszindulatú varázslataikat/szertartásaikat. De lehet van valami halvány hasonlóság a fenyegetőző mentalitásuk és egyéni hatalomra törő természetükben is. Mindenesetre néha felbukkannak körülöttük zevadari kémek, akik tanítást és iránymutatást, no meg persze védelmet ígérnek.)


-Égi istenek vallása:


Vallási vezetőik kizárólag csak papnők lehetnek. Kiemelt fontosságú kultuszukban az Égből Pottyant Kő, melyet a legenda szerint a kovácsok istene vágott egy állandóan káromló szavakkal beszélő hívőhöz. A híveknek lehetőségük van a templomban hétszer körbejárniuk.
Szent madara a sólyom, mely isteni iránymutatásra is szolgál. A papnők, főleg a főpapnő kezéről felszállva a betanított madár köröz a vidéken és ha humanoidokkal vagy településsel találkozik, akkor egyenes vonalban röpül vissza. Így idegen és ritkán lakott területeken is könnyebben megtalálják azokat a lényeket, akiknél megpihenhetnek és esetleg térítő munkát végezhetnek közöttük.
Az isteneik az égben lakoznak és onnan figyelnek. Ritkán avatkoznak be hitük szerint közvetlen módon, inkább csak segítő jeleikre kell figyelni.
Jelenlegi vezetőjük Kasszandra. (Megtalálható az NJK-k között.) Különleges bennük, hogy elmenekültek az embere királyságából és a lombtündéknek hódolva az ő fennhatóságuk alatt élnek, megtartva viszont régi vallásukat. Központjuk és szinte egyedüli településük SzentKő városa.


A Könyörület Istenének Rendje:

A Könyörület Istene megbocsájt minden vétket és eltöröl minden bűnt. Tisztára mossa a nevet és elveszi a bűntudatot. Cserébe a hívőknek áldozni kell hozzá, kisebb bűnök bocsánatához elég búzát, kukoricát, árpát rozst az áldozóoltáron elégetni. Nagyobb bűnöknél lónak, macskának, kecskének kell a fejét levágni és beledobni az áldozóüstbe. A megáldott vérükből egy pohárnyit meginni.
Az istenség képes csodákat is tenni, mint vizet fakasztani szárasság idején, szélvihart küldeni hajózáshoz, leégetni ellenség házát, egyszóval sok kérést teljesít. A kérésekhez elég a Nagy Háború kútjába aranypénzt dobni. Van lehetőség arra is, de erre ritkán, hogy nagy kérésekkel is a Könyörület Istenéhez forduljanak. Ilyenkor emberáldozat bemutatására van szükség. Az áldozatnak csecsemőnek, vagy maximum 8 éves gyermeknek kell lennie.
Két „misefajtát” különböztet meg így a vallás: Bűnáldozati és Kegyelmi szertartásokat. Kegyelmi szertartásokat akár Terelők is tarthatnak, de Bűnáldozati szertartást csak Térítő szinttel rendelkező tarthat, persze mindkettőt kijelölt áldozati helyeken, a Kegy Kápolnáiban.
Központjuk Észak-Bivaly végvára, ahol mára már kiszorították vetélytársaikat. Vezetőjük Valora Moor királynő. (Megtalálható az NJK-k között.) Ellesték az elemi istenek papjaitól -egészen pontosan többeket átcsábítottak tőlük- az emberek varázslatait, így vannak mágiatudó papjaik is kis számban, de ők tagadják ezt a szálat és mindent istenük adományának hirdetnek. Vitatott, hogy a főpapnő "királynőként" való megnevezése pusztán vallási jelentőséggel bír vagy Astelath helyére pályázik. Ám tény, hogy a kántorasszony igen nagy befolyással bír a helyi hadseregre és egyéb királyi hivatalokra.


Yvorl, a Káosz istene:

Igazából ez nem is tartozik az ismertebb szekták közé sem. Az emberek királyságának hivatalos határán kívül él legtöbbjük, nem véletlenül. Tanaik a törvényességet mindenben nélkülözik.
Feltétlenül hisznek Yvorlban, a krokodil fejű, ember testű és "redves farkú" káosz istenében. Híveik járókelőket ragadnak el és hurcolnak titkos szentélyük börtönébe, ahonnét csak egy út vezet kifelé. Az pedig az oltárhoz. NEM, nem pasi éhes magányos nők gyülekezete. Ez nem keresztény oltár, ahogy nem is létezik az a vallás Neminra világában. Ez véráldozós oltár!
Hisznek abban, hogy ezzel elnyerik a szeszélyes és kiszámíthatatlan istenük jó szándékát és ha elég sok embert áldoznak fel, egyszer majd varázserővel ruházza fel őket.
Sosem voltak tagjaik az elemek istenének egyházának és a királyi levéltárakban feljegyzés sem készült ezidáig létezésükre sem. Igazából az olvasók is csak egy elzavart templomőr életéből ismerhették meg vak buzgalmukat. (Skandar Graun megtalálható az NJK-k között.)
Híveiket az ork portyák mindig is tizedelték. Ám mivel egyébként is rejtőzködő életet élnek, sosem tudják kiirtani talán sem az agyarasok támadásai, sem a katonaság nyomukra nem bukkan.
Vissza az elejére Go down

Ajánlott tartalom


Emberek leírása Empty
TémanyitásTárgy: Re: Emberek leírása   Emberek leírása Icon_minitime

Vissza az elejére Go down
 

Emberek leírása

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

 Similar topics

-
» Emberek
» Északi Emberek Visszatértek
» Emberek védelmezői (játékszervező)
» Az Északi Emberek Legendája – Ó, azok a nők!
» Élőholtak leírása

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Neminra világa :: Lépj hát be Neminra világába! :: Világ- és fajleírások :: Kijátszható fajok leírásai :: Emberek-